Halpéntek marketing akció a halfogyasztás növelésére

Halpéntek címmel marketing akciót indít jövõre az Aranyponty Zrt. azzal a céllal, hogy az éttermekben és ennél szélesebb körben is népszerûsítse a halfogyasztást Magyarországon - mondta Lévai Ferenc, az Aranyponty Zrt. elnök-vezérigazgatója kedden Budapesten, a II. HalGála évvégi záró rendezvényén.

A cég ugyanezzel a céllal korábban már megszervezte a Halra Magyar! Halra bor! akciót.

Ezúttal a tervek szerint a csatlakozó éttermek péntekenként halat, vagy azt is kínálnak vendégeiknek, a halászok pedig olcsóbban adják a halat ezen a napon.

Lévai Ferenc az MTI-nek elmondta: azt szeretnék elérni, hogy a jelenlegi éves mintegy 4 kilogramm körüli fejenkénti magyarországi halfogyasztás jobban közelítsen az uniós átlaghoz, az évenkénti 16-20 kilogrammhoz.

Rámutatott: a magyar halfogyasztás fellendítésének anyagi hátterét segíti az uniós Halászati Operatív Program, amelynek segítségével a magyar halgazdaságok fejlesztésére összesen mintegy 10 milliárd forint körüli összeg fordítható. A pénz nagysága a forint árfolyamának függvénye - jegyezte meg.

A halgazdálkodás technikai,technológiai, azaz mûszaki fejlesztésére mintegy 7 milliárd forint jut. Az innovációra, a környezetvédelemre és a marketing finanszírozására pedig mintegy 3 milliárd forint költhetõ.

A halgazdálkodás magyarországi fejlesztésének illetve fejlõdének lehetõségeire az Aranyponty Zrt. elnök-vezérigazgatója cége példáját hozta: a társaság múlt évi árbevétele 860 millió forint volt, az idén pedig várhatóan már meghaladja az 1 milliárd forintot.

Az Aranyponty Zrt. országszerte több telephelyen, mintegy 1300 hektár vízfelületen gazdálkodik, haltermelést és horgásztatást, halkereskedelmet folytat, halászati, turisztikai és egyéb szolgáltatásokat nyújt.

0 hozzászólás

Hozzászólások